Eleanor CARSON
Department Matsuyama University Department of English Language, English and American Literature, Faculty of Humanities Position Lecturer |
|
Language | English |
Publication Date | 2015/09 |
Type | |
Peer Review | With peer review |
Title | Introducing a new scale: Student preferences for instructional language (SPIL). |
Contribution Type | |
Journal | 大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要 |
Journal Type | Japan |
Publisher | 大学英語教育学会中国 (JACET) |
Volume, Issue, Pages | 12,pp.19-36 |
Details | 要旨 本論文は,筆者が開発した教授言語(MOI)の測定法―「教授言語に関する
学生の嗜好性尺度(Student Preferences for Instructional Language: SPIL)」―に関する ものである。SPILはEFLの授業において,教師が生徒のL1使用を使って教えること をどの程度望んでいるかを測るものである。収集データを最大尤度因子分析によっ て分析した結果,信頼性の高い7要因を抽出した。本論文では,この測定法の適切な 使用法やその制約について考察する。 |