Eleanor CARSON
   Department   Matsuyama University  Department of English Language, English and American Literature, Faculty of Humanities
   Position   Lecturer
Language English
Publication Date 2015/09
Type
Peer Review With peer review
Title Introducing a new scale: Student preferences for instructional language (SPIL).
Contribution Type
Journal 大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要
Journal TypeJapan
Publisher 大学英語教育学会中国 (JACET)
Volume, Issue, Pages 12,pp.19-36
Details 要旨 本論文は,筆者が開発した教授言語(MOI)の測定法―「教授言語に関する
学生の嗜好性尺度(Student Preferences for Instructional Language: SPIL)」―に関する
ものである。SPILはEFLの授業において,教師が生徒のL1使用を使って教えること
をどの程度望んでいるかを測るものである。収集データを最大尤度因子分析によっ
て分析した結果,信頼性の高い7要因を抽出した。本論文では,この測定法の適切な
使用法やその制約について考察する。