教員データベースTOP
    (最終更新日:2024-10-31 09:52:47)
  ブルース ランダー   Bruce Lander
  Bruce LANDER
   所属   松山大学  人文学部 英語英米文学科
   職種   教授
学歴
1. 2003/03~2004/03 ニューサウスウェルズ大学 日本語言語学 修士課程修了
2. 2005/04~2008/03 バーミングハム大学 大学院教育学部 英語言語学 TEFL & TESOL 修士課程修了
3. 2012/04~2015/09 佐賀大学 教育研究科 システム創成科学専攻 博士課程修了
専門分野(キーワード)
Lesson Study, Formative Assessment, Cross-Cultural Communication (キーワード:Teaching English as a Foreign Language (TEFL)) 
研究課題
1.   Learning Autonomy, Blended Learning, Technology in Education, Lesson Study & Cross-Cultural Communication 個人研究 
著書・論文歴
1. 2024/03 著書  Implementing a 21st century competency based curriculum through lesson study
Teacher, learning about cross curricular and online pedagogy   (共著) 
2. 2022/05 論文  Managing School Intellectual Capital for Strategic Development, Chapter 8: E-Learning and Online Learning as an Innovative Capital in Japanese Schools Routledge series -- Managing School Intellectual Capital for Strategic Development pp.pp.99-111 (単著) 
3. 2023/01 論文  ‘Free rein’ to learn about language, culture & technology: a multimodal digital text exchange project between school students in Australia and Japan Research and Practice in Technology Enhanced Learning pp.pp.1-27 (共著) 
4. 2017/07 論文  How Teachers Respond to Students’ Mistakes in Classrooms: Lessons from a Cross Cultural Analysis of a Mathematics Lesson Teaching and Teacher Education International Journal for Lesson and Learning Studies ISSN: 2046-8253 6(3),pp.249-267 (共著) 
5. 2015/10 論文  Lesson Study at the foreign language university level in Japan: Blended Learning, raising awareness of technology in the classroom International Journal for Lesson and Learning Studies ISSN: 2046-8253 4(4),pp.362-382 (単著) 
全件表示(29件)